Unknown











Keputusan SPM Melalui SMS



Assalamualakum dan Salam Sejahtera

Hari ni keluar keputusan SPM. Saya ucapkan tahiah kepada semua yang terlibat.Apa pun keputusan yang anda dapat tak boleh diubah lagi kecuali ambil lainlah. Semalam saya rasa bagi calon-calon yang terlibat mesti macam-macam dah buat. Solat hajat mestilah salah satu tapi janganlah pi jumpa bomoh mana2 supaya boleh keluar keputusan yang baik.

Bukan calon-calon aje susah hati tapi ibu bapa pun sama.Apa nak jadi kalau tak lulus.Kalau perempuan selalu kita dengar kahwin ajelah senang kalau tak lulus. Kalau lelaki tak pastilah tapi kena marahlah saya rasa.

Masa saya ambik keputusan SPM(V) dulu macam-macam kerenah dan persaan yang saya dapat lihat, suka,gembira, ketawa dan macam-macam lagi boleh tengok kat situ.Tapi yang pelik ada juga yang tak ambik hari ini ambik besok.Rasa seram sejuk dengan keputusan SPM ini berbeza dengan peperiksaan yang lain.

Bagi saya ia adalah titik permulaan remaja ke arah zaman permulaan dewasa.Kalau keputusan baik boleh sambung belajar tapi kalau tak bagus macam mana ya.Anda tentukan sendiri.Apa-apa pun keputusan yang diterima ia akan tetap menjadi sejarah kepada kita.

Tahniah kepada yang berjaya dan yang kurang berjaya cuba lagi.Anggap ia adalah pengalaman hidup kepada kita.

Dibawah adalah bagi yang ingin tahu keputusan SPM melalui SMS.

Calon persendirian pula akan dimaklumkan melalui pos atau mereka boleh menghubungi Jabatan Pelajaran Negeri tempat mereka mendaftar dahulu.

Bagi yang ingin membuat semakan secara SMS, sila ikut cara-cara berikut:

Taip SPM [NO KAD PENGENALAN] [ANGKA GILIRAN] dan hantar ke 15888
contoh : SPM 701010011010 BCXXXXXXX dan hantar ke 15888






***Perkhidmatan ini akan diaktifkan bermula jam 10 pagi, 21 Mac 2012 dan 
akan ditamatkan pada 12 tengah malam, 27 Mac 2012.

Label: edit post
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...