Unknown












20 Peratus Dividen Bank Rakyat




Assalamualaikum dan salam Sejahtera.

Alhamdulillah, walaupu Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd (Bank Rakyat) agak lambat untuk mengumunkan pengagihan dividen 20 peratus atau RM435 juta bagi tahun kewangan tahun 2011. Ini adalah peningkatan daripada dividen tahun lepas yang hanya memberikan 15 peratus.

Pengagihan itu membabitkan pembayaran dividen tunai 15 peratus atau RM330 juta dan dividen bonus saham sebanyak 5.0 peratus atau RM105 juta.

Jadi dapatlah aku sikit dividen daripada keuntungan tersebut.Aku taklah melabur juta-juta macam orang lain tapi sekurang-kurangnya adalah juga simpanan. Nak tambah modal tak boleh dah. Kena tunggu lagi kalau ada peluang terus rembat. Bukan apa duit keuntungan tersebut aku bukan keluarkan pun semenjak aku melabur 12 tahun lepas sehingga sekarang tak salah aku.Tak mau ambik pusing.Kot2 emegency bolehlah guna.Aku sendiri pun tak pernah periksa berapa ada dalam akaun tu.Biarlah ia menternak dengan sendirinya. Inilah dikatakan pasif income yang paling senang tapi kena sabar menunggu.Setahun tu nak tunggu untung.


Nota:


Setiap command yang diberikan adalah tanggungjawab individu itu sendiri. 
Admin tiada kena mengenai dan akan bertanggungjawab terhadap komen tersebut. 
Ia hanyanya pandangan peribadi peribadi orang yang memberi komen.








Label: edit post
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...